Feel the freedom - Reisverslag uit Everglade, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu Feel the freedom - Reisverslag uit Everglade, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Feel the freedom

Blijf op de hoogte en volg O.J.

24 Februari 2018 | Verenigde Staten, Everglade

Blog 3 Bikers in the USA 24 en 25 feb.
Ook vanmorgen waren we vroeg uit de veren. De biologische klok staat nog niet helemaal op Amerikaanse tijd….. Wel een lange nacht qua slapen gehad, om 2100 uur gingen de luikjes dicht. Om 0800 uur waren we ons spul aan het optuigen. Plotseling werden we verrast door veel geschreeuw. Precies voor ons waren we getuige van een arrestatie welke gepaard ging met veel kabaal. Een politie agent hield een jochie onder schot met een shotgun en wachtte op versterking. En zie daar, het verschil met Nederland. Binnen de kortst mogelijke tijd stonden er 10 wagens met gillende sirenes op onze parkeerplaats en werd de boef afgevoerd. En geloof me, het gaat net zoals in de politie series, veel geschreeuw en geweld……
Verlaat gingen we op pad om richting Napels. Onderweg ff lunchen met daaraan gekoppeld een siteseeing van de Evergledes. Leuk, zo’n Airboot. Wat een rotgang kan zo’n ding maken, lawaai trouwens ook. We waren blij dat we onze oordoppen meehadden….De huis kamervraag van vandaag is dan ook: Wat is de meeste voorkomende diersoort in Florida? U mag kiezen uit de mug, de slang of de crocks. Inderdaad, de alligators. Ja, we weten ondertussen het verschil…. Niet te zuinig, niet alleen tijdens de boottocht veel van deze beesten gezien maar ook tijdens de vervolgtocht op de bike lagen ze bij bosjes aan de kant. Bijzonder dus…. Nog ff genieten van een alligator show wat niet meer en minder was dan wat voer geven, grrrr.
Onderweg naar Fort Myers dus. We dachten dat we daar een hotelletje hadden geboekt, bleek nog 60 km verder te liggen. FF verkeerd geboekt dus. Maarrrr, het geluk was met ons, de beste kamer tot nu toe. Tevens kwamen we op een pleintje een fruittentje tegen. Je snapt het, even genieten geblazen, heerlijk. We spraken met de eigenaar af om de volgende ochtend daar te ontbijten. Op de terugweg werden we nog door een aantal dames in het zwembad uitgenodigd, helaas waren deze zo van omvang dat er voor ons geen plaats meer was… blij toe. Maar goed, ons ego was weer gestreeld…. Oei, Cees is het hier niet mee eens….” Praat voor jezelf” zegt ie… Alle gekheid op een stokkie, we gingen er weer vroeg in maar niet nadat de eerste sigaren tevoorschijn kwamen. Alvast een warming upje voor Cuba. Morgen weer een dag, Oant moarn.