Back to the past - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu Back to the past - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Back to the past

Blijf op de hoogte en volg O.J.

23 Februari 2018 | Verenigde Staten, Florida City

Vanmorgen waren we vroeg wakker. Niet erg, want we wilden toch Nuis Olympisch kampioen zien worden op de 1000 meter. Aldus geschiedde. Hoewel, we hebben weinig gezien want we moesten het doen met de radio maar dat was ook weer eens leuk. Oude tijden herleven……Het werd tijd voor mij om de eerste blog te schrijven en Cees vond het goed…. Hij ging koffie en ontbijt regelen en ik dus aan het schrijven. En, zoals jullie trouwe luisteraars, gelezen kunnen hebben, was dat nogal wat.
Goed, plan de campagne. Auto inleveren, bikes ophalen en voor 1100 uur uit het hotel zijn. Dat lukte, om 1100 uur zaten we aan de desk bij The Eaglerider om alle paperassen weg te werken. De bikes stonden buiten al klaar; Cees een grijze (past goed bij hem, de grijze muis…) en ik de zwarte. Ook niet onaardig, past bij mijn donkere kant.... Relaxed:‘Buggle up’ werd er geroepen en een uurtje later reden we heerlijk zwieren zwaaiend door Florida waar de zon al behoorlijk sterk is. Gevolg, rood verbrande kopjes….Het eerste doel was om naar Key West te gaan, het uiterste Zuiden van Amerika. Al gauw hadden we in de gaten dat dit een slecht plan was, weinig te zien met een weg waar aan beide kanten bomen en struiken staan waar niets door te zien was. Kilometers, sorry, miles lang. Ik heb er zelfs geen foto van gemaakt. Maar het rijden was weer fantastisch, een heerlijk stevige wind die om je gezicht waaide wat een geweldig gevoel van vrijheid geeft. Geweldig! We beschouwden deze dag dan ook maar als gewenning aan de motor. Onderweg hebben we nog een heerlijke steak gegeten en we liggen nu voor pampus op ons bed. We hebben ons optrekje gemaakt in Florida City. Cees ligt zijn 'oude van dagen dutje' te doen en ik maak me verdienstelijk met schrijven. Eens kijken, waar zijn we ook alweer… Na Cees zijn tukje zijn we op zoek gegaan naar een hapje. Dat werd uiteindelijk de ons bekende ‘Applebee”, waar we ons laafden aan een Blue Moon en een heerlijke salade. Op de terug weg nog ff bij de ‘Best Beye” gekeken want we blijven mannen van de gadgets….Tijd om te slapen, morgen de eerste echte lange rit. Het doel zou zijn geweest Ford Myers maar het werd Arcedia. Goed, al met al voor jullie een saaie dag, weinig beleefd. Maar let op, dat werd de volgende dag wel ff anders.

• 26 Februari 2018 - 22:50

Esther:

Helemaal weer leuk om te volgen! Veel plezier.

• 03 September 2018 - 10:33

Marian:

Top!!!! Heel benieuwd naar rest van de opwindende verhalen.
    Alhoewel, opwindender kan het bijna niet meer worden.
    Veel plezier.

• 03 September 2018 - 10:31

Leon:

Ziet er weer goed uit. En als je weer een paar jaar ouder bent moet je goed uitgerust op pad gaan. Weer een Harley als vanouds?