Airborne - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu Airborne - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Airborne

Blijf op de hoogte en volg O.J.

21 Oktober 2016 | Nederland, Schiphol

Op de minuut. Geen seconde eerder klaar om te vertrekken. Kwestie van timing heet dat. Helene zou er niet tegen kunnen....
Treinreis was prima en om 0940 arrival op Schiphol. Cees was er ook al dus inchecken, bagage drop en door de douane. Bakkie doen, Cees zijn sigaren kopen en ik mijn chocola.... niet nadat wij, aangezien voor doorgewinterde whiskey drinkers, het voorrecht hadden om ff mee te doen aan een kleine proeverij.... gevolg, om 1109 uur stonden we al op onze kop, ha ha. Mooi begin! Dus eerst maar weer een bakkie doen om te neutraliseren
Nou is het wachten om aan board te gaan. Gelukkig heeft Cees extra beenruimte geregeld dus dat wordt prima. KLM was mooi op tijd dus om 13.15 waren we airborne. Prima reis en om 23.35 Ned tijd waren in LA. Daar begon de ellende.....
Om de USA in tr komen moet je eerst een visum aanvragen. Dat doe je dus digitaal en een week van te voren. Op zich ging dat prima en ik had dan ook mijn toestemming om in het land te mogen komen. 1 kleinigheidje, had wel braaf vermeld dat ik net een maand geleden in Iran was geweest. Noooiiiit meer braaf zijn!!!!!! Tijdens de paspoortcontrole werd ik er mooi uitgepakt om daarna meer dan drie uur te moeten wachten in een aftands kantoortje waar de ambtenaren nog langzamer werken dan in Aruba! Wat een ergernis! Het ergste was dan ook dat ik aan het eind gewoon mijn paspoort kreeg met een stempel erin zonder dat er ook maar 1 vraag gesteld werd, gggrrrrr. Gevolg: transfer flight gemist en dus ff stressen.
Dat missen van die vlucht, daar doen ze hier niet moeilijk over, was zo geregeld en een uur later zaten we in een mooie nieuwe 737 richting Las Vegas met extra beenruimte. Ach, was maar 45 minuten vliegen dus dat had niet gehoeven.
Aangekomen in Vegas stond de rental te wachten en ook het hotel had 2 bedjes klaar staan. Uitgedroogd als we waren, honger als een paard, op naar de Chili's. Ff wat naar binnen gewerkt en toen rap het bed in......., in afwachting van onze nieuwe avonturen....

• 22 Oktober 2016 - 16:16

AM:

Leuk verslag, geduld op de proef gesteld, maar vakantie toch!!! Wat kan je gebeuren...

• 22 Oktober 2016 - 16:22

Het verslag van vandaag "maakt geen verbinding" (a brand new day....)

• 23 Oktober 2016 - 10:47

Maarten :

Zo vroeg al avonturieren, dat belooft wat voor de rest van de reis :)