LA, weg er mee..... - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu LA, weg er mee..... - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu

LA, weg er mee.....

Blijf op de hoogte en volg O.J.

08 November 2016 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

7 november, the day after. Auto's, beton, wegpiraten, luchtvervuiling brrrrr.
Vandaar ook de titel. Toch waren we er en dan moet je er ook mee, nietwaar?
We wilden eerst een zien hoe de rijken der aarde zich hier genesteld hebben. Op maar Beverly Hills dus, niet onaardig, beetje Wassenaar plus plus... Daarna omhoog gereden Hollywood in. Had je geen kaart voor nodig om te weten dat je aangekomen bent. Bill boards zo groot als flatgebouwen met aankondigingen van de nieuwste film. Ook hier leuke optrekjes. Wij verder naar boven naar een uitzichtpunt over LA. Daar aangekomen wisten we niet hoe snel we weer weg moesten komen. We hadden een prachtige view over LA. En wat zagen we? Niks, helemaal niks. Inderdaad, door de smog. Direct cpod voor de hele dag, wat, de hele week opgelopen. Wat een rotzooi. Ik hoop dat de foto voor zich spreekt.
Goed, de keuze is op San Francisco gevallen. Maar dat doen we in 2 etappes. De eerste is om LA uit te komen met als doel om de kustlijn te volgen naar SF. Op weg naar LA hebben we dat ook gedaan met de bikes en dat beloofde niet veel goeds. Als dat het is wat de kust te bieden heeft, dan gaan we ons reisschema aanpassen. De eerste etappe heeft ons geleid naar San Luis Obispo. Prachtig landelijk dorpje met een werelds restaurantje: The Apple Farm. Elke hap was een smaaksensatie...... Goed, er zijn meer Apple Farms in de USA dus dat is niet bijzonders, maarrrrr, deze heeft wel iets bijzonders. Dit restaurantje heeft ook een Christmas Shop. En wat voor 1. Ze beginnen de shop al op te bouwen begin oktober en vanuit het hele land komen ze hier shoppen. Zag er ook geweldig uit, mooiere opgetuigde kerstbomen heb ik nog nooit gezien. Het zit hem dit keer niet eens in de grootte maar in de details, schitterend.

8 november.

Ook het hotelletje was weer prima en aangezien we het dorp alleen maar in het donker hebben gezien, besloten we om in de ochtend op verkenning te gaan. Cees had de dag van zijn vakantie, hij kwam BooBoo records shop tegen. Als je iets met muziek hebt dan weet je wat het is. Daar was hij dan ook ff zoet mee met als resultaat 5 nieuwe cd's. Leuk voor onderweg.... ik kon lekker genieten van het zonnetje hoewel na 15 minuten het te heet werd, sorry!!!!

Op weg naar SF. Het tochtje werd een lange tocht. Een prachtig kronkelende weg langs de kust zorgde ervoor dat we gemiddeld niet harder konden dan 35 mile/ph. Was ook niet verkeerd want het uitzicht maakte veel goed. Het bijzondere is dat we constant in de wolken reden, het leek steeds net alsof we tegen een muur van wolken botsten. Bijzonder en het leverde prachtige plaatjes op.
Halverwege besloten we te gaan overnachten in Monterey, stadje aan de kust. En daar zijn we nu. Het geluk was met mij, op de hoek met het hotel was een kapper. Dat heb ik eerst ff gedaan en nee, geen behoefte aan commentaar :) Wel lachen overigens want ik kon mijn ervaringen even vertellen hoe ze dat bv in India doen. Eerst hoofdhuid massages, daarna nekmassage en als happy end de haircut. Alle gekheid op een stokje. Nu zijn We eerst ff naar de verkiezingen aan het kijken, leuk spannend. Overigens weinig te merken hier van dit gebeuren. We gaan zo op pad, ff hapje eten. Het is al donker, na 1700 gaat het lampje hier uit.

Goed, jullie zijn weer op de hoogte. Oma Bauk kan weer ochtendgymnastiek doen en ik verheug me al op de commentaren :).

Grtz van ons!!

• 09 November 2016 - 04:30

Hypolitus:

indrukwekkend verhaal mannen. Heel leuk om te lezen en meteen langer na een dagje overslaan. Op dit moment is natuurlijk iedereen enigszins in spanning wie Obama gaät opvolgen. Het lijkt toch nog spannender te worden dan menigeen bang voor was.
    Voor jullie en vele Amerikanen misschien niet interessant.
    Ultieme laveren waarschijnlijk met jullie auto overal tussen door in uiteenlopende weersomstandigheden. Ik vraag me wel af wat die kapper gedaan heeft of nog van plan is te doen.
    Wens hem veel succes en jullie natuurlijk ook!

• 09 November 2016 - 07:36

Esther:

Weer mooi omschreven.
    Ik denk (heel) ver terug (1976) toen was ik ook in de states en ben toen met familie van San Francisco naar LA gereden......dus er komen door jou verhaal wel wat herinneringen naar boven, leuk!
    Veel plezier nog!

• 09 November 2016 - 13:34

Do:

Ha Okke-Jan,Lieve broer,

Nou je bent lekker bezig. LA nee dus.
    Maar die kerstbomen!!!! Zoekplaatje waar zijn de takken? En Trump al tegengekomen? Clinton getroost? Wat merk je van de reacties? Wij zijn verbaasd maar ook weer niet. Alles was mogelijk. Maar jij hebt het nog goed naar de zin zien we. Mooi man. Blijf schrijven dan lezen wij en genieten mee..tut