Help, de beer is los! - Reisverslag uit Boulder Bay, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu Help, de beer is los! - Reisverslag uit Boulder Bay, Verenigde Staten van O.J. Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Help, de beer is los!

Blijf op de hoogte en volg O.J.

04 November 2016 | Verenigde Staten, Boulder Bay

Tja, dat kan je verwachten. Als je bestemming Big Bear Lake heet, kan je beren verwachten. Nu zien veel meer mensen leeuwen en beren op de weg maar wij, in dit geval, alleen maar beren. We waren nog geen minuut op onze bestemming of wij werden al met deze indrukwekkende beesten geconfronteerd. Een bruine en een zwarte. Moeder en kind volgens de lokale bewoners. Ik kon er een mooi plaatje van schieten. Gelukkig hebben ze alleen interesse in het afval en niet in ons want het scheelde nog geen 10 meter....
Ik denk dat dit de langste tocht tot nu toe was. En wat voor een, door de cactus woestijn, de Amerikaanse Alpen en druivenplantages, zover het oog reikt. Helemaal goed. Wat minder was, is dat ik mijn brommer om heb laten vallen. Nu moet je weten dat zo'n ding ongeveer 450 kg weegt, geen pakje suiker dus. Tijdens de rit door de Alpen had Cees er genoeg van, het werd hem te bochtig en besloot voor een pitstop te gaan ik volgde braaf maar helaas kon mijn schoen niet de weerstand van het zand weerstaan en hopla, ik gleed weg en met mij de bike. Met verenigde krachten stond ie ook zo weer overeind. Gelukkig geen schade. Ik ook niet...,
Het was een lange tocht, meer dan 400 km op allerlei prachtige kronkelwegen, prachtig!! We kwamen wel gaar aan, zoals dat heet. Gelukkig was er een Mexicaan in de buurt (lekker he Cees?), daar hebben we de inwendige mens versterkt. Nu uitbuiken en dit stukje schijven. Kan helaas niet beloven dat alle foto's erbij komen want de verbinding is slecht. Morgen de een na laatste dag met de bike, jammer. Zondag gaan we ze inruilen voor een auto voor de 2e helft van de vakantie. Natuurlijk zouden we langer willen biken maar het is gewoon te duur, moet wel leuk blijven. LasVegas heeft ook nl niet gebracht wat we ervan verwachten...., dus, met de auto, ook leuk.
Goed mensen, dat was hem weer. Oant moarn!!

  • 05 November 2016 - 06:23

    Hypolitus:

    Gelukkig hebben jullie geen letterlijke betekenis gegeven aan " de beer is los", want dat zou ruzie, onenigheid e.d. betekenen.
    Als ik je schitterende verhalen lees is daar gelukkig geen sprake van. Binnenkort bij het reizen weer een dak boven jullie hoofden. Kan van tijd tot tijd ook erg prettig zijn.
    Blijf ervan genieten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder Bay

O.J.

Reisverslag(je) van Cees en mij over onze belevenissen in the USA

Actief sinds 20 Okt. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 13264

Voorgaande reizen:

21 Februari 2018 - 22 Maart 2018

Bikers in the USA 2

20 Oktober 2016 - 22 November 2016

Bikes in the USA

Landen bezocht: